دانلود مقاله اثرات هيستولوژيک ال – آرژينين بر عضله بطني موش هاي صحرايي تحت درمان با آهن word

چهارشنبه 14 مهر 1395
2:02
علی


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله اثرات هيستولوژيک ال – آرژينين بر عضله بطني موش هاي صحرايي تحت درمان با آهن word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله اثرات هيستولوژيک ال – آرژينين بر عضله بطني موش هاي صحرايي تحت درمان با آهن word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله اثرات هيستولوژيک ال – آرژينين بر عضله بطني موش هاي صحرايي تحت درمان با آهن word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله اثرات هيستولوژيک ال – آرژينين بر عضله بطني موش هاي صحرايي تحت درمان با آهن word :

دانلود مقاله اثرات هيستولوژيک ال – آرژينين بر عضله بطني موش هاي صحرايي تحت درمان با آهن word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در مجله دانشگاه علوم پزشكی قم از صفحه 10 تا 14 منتشر شده است.
نام: اثرات هیستولوژیک ال – آرژینین بر عضله بطنی موش های صحرایی تحت درمان با آهن
این مقاله دارای 5 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آهن
مقاله آرژینین
مقاله اثرات هیستولوژیک
مقاله میوکارد

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: صوفی آبادی محمد
جناب آقای / سرکار خانم: رجایی فرزاد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: سرباری آهن برای بدن زیانبار است و می تواند با ایجاد استرس اکسیداتیو به بافت های مختلف بدن از جمله میوکارد آسیب برساند. بنابراین عوامل آنتی اکسیدان می توانند آثار سوء ناشی از آن را خنثی نمایند. طبق گزارشات موجود ال – آرژینین به عنوان پیش ساز با تولید اکسید نیتریک، اثر آنتی اکسیداتیو دارد. این مطالعه با هدف تعیین اثرات هیستولو‍ژیک بار اضافی آهن بر عضله بطنی و اثر پیشگیرانه ال – آرژینین بر آن در موش های صحرایی نر انجام گرفت.
روش بررسی: در این مطالعه تجربی 40 سر موش صحرایی نر با محدوده وزنی 300-250 گرم انتخاب و به طور تصادفی به پنج گروه مساوی 1- گروه کنترل 2- آهن 10 میلی گرم بر کیلوگرم 3- آهن 10 میلی گرم بر کیلوگرم + ال – آرژینین 1 میلی گرم بر میلی لیتر 4- آهن 50 میلی گرم بر کیلوگرم 5- آهن 50 میلی گرم بر کیلوگرم + ال – آرژینین 1 میلی گرم بر میلی لیتر، تقسیم شدند. تمامی حیوانات پس از تیمار 6 هفته ای بیهوش و قلب آنها خارج گردید و در ادامه برشی از عضله بطن چپ در نوک قلب تهیه و پس از فیکساسیون با فرمالین %10 و رنگ آمیزی هماتوکسیلین و ائوزین، از نظر مرفولوژیک بررسی شد. شاخص های میکروسکوپی مورد ارزیابی شامل: تورم سلولی، اتساع و پرخونی عروق، نکروز سلولی و دفورمیتی بافتی بود. در این مطالعه نوع آسیب وارده به بافت و شدت آن نیز بررسی گردید. داده ها با استفاده از آزمون مجذور کای تجزیه و تحلیل شدند، و P<0.05 سطح معنی دار اختلاف ها تلقی گردید.
یافته ها: نتایج حاصله تغییرات متوسطی را در میوکارد بطنی گروه دوم نشان داد که در مقایسه با گروه کنترل معنی دار بود (P<0.05). درمیوکارد بطنی گروه سوم تغییرات کمی دیده شد که این تغییرات اختلاف معنی داری با گروه کنترل نداشت (P=0.84). نمای میکروسکوپی میوکارد بطنی در گروه چهارم تغییرات شدیدی را نشان داد که در مقایسه با گروه کنترل معنی دار بود (P<0.01). همچنین در نمای میکروسکوپی میوکارد بطنی در گروه پنجم تغییرات کمی مشاهده گردید، که این تغییرات اختلاف معنی داری با گروه کنترل نداشت.
نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که آهن اضافی موجب تغییرات سوء بافتی میوکارد می شود و ال – آرژینین می تواند از اثر سوء سرباری آهن بر بافت قلبی بکاهد. بنابراین ال – آرژینین دارای اثر حفاظتی قلب هنگام استرس بارآهن است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

[ بازدید : 1083 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سار پروژه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]